Un produs Blogger.

likeboxpopup

sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Ernö Rubik, inventatorul celebrului cub Rubik


Cubul Rubik dă bătăi de cap, dar face şi multă plăcere. Este o metaforă, dar şi o jucărie foarte populară. Cu ocazia împlinirii a 40 de ani de la crearea sa i se dedică şi o expoziţie muzeu în SUA. Creatorul celebrului cub, Ernö Rubik, în vârstă de 68 de ani, a fost omagiat vineri la gala Centrului de Ştiinţă Liberty din Jersey City
Rubik a sosit de la Budapesta, capitala Ungariei, să ajute la pregătirea expoziţiei care îşi va deschide porţile în aprilie 2014. Expoziţia itinerantă va călători pe parcursul a 7 ani la muzeele de ştiinţă din întreaga lume. Arhitectul Ernö Rubik preda la Şcoala de Arte Aplicate din Budapesta în 1974 când a decis să construiască acest cub pentru a-i învăţa pe studenţi despre spaţiul în a treia dimensiune. Curând şi-a dat seama că se poate transforma într-o jucărie de succes, fiindcă studenţii şi colegii nu îl puteau rezolva. Comercializarea cubului în Occident în 1980 a fost un mare succes. Peste 500 de milioane de cuburi au fost vândute în întreaga lume, fără a fi numărate şi falsurile. Rubik susţine că mai degrabă a “descoperit” cubul decât să îl inventeze. În expoziţie va fi inclusă o versiune cu încrustaţii de diamante creată de Fred Cuellar, fondator al companiei internaţionale Diamond Cutters International. “Tatăl meu mi-a pus un cub Rubik în mână şi mi-a spus să mă gândesc la Dumnezeu… Puteţi să învăţaţi să îl rezolvaţi. Puteţi să îl învăţaţi de alte persoane, din cărţi, din explicaţii de pe Internet”, a spus bijutierul. Născut la 13 iulie 1944, la Budapesta, Ernö Rubik a mai făcut şi alte invenţii, cum ar fi Rubik's Clock şi  Pocket Cube. Tatăl său era inginer mecanic, creator a 26 de tipuri de planoare. Mama sa, poetă şi artistă. “Prezenţa conjugată a impulsurilor tehnice şi de artă a fost pentru mine un factor determinant. De la început am fost înclinat spre Arte Frumoase. Am desenat şi am pictat mult. Mi-am făcut studiile secundare la Arte frumoase, ca sculptor. De atunci s-a trezit gustul meu pentru tehnică. Etapa următoare a studiilor mele a venit în mod natural Universitatea de învăţământ tehnic din Budapesta, unde în 1967 am obţinut diploma de arhitect. Mi-am continuat studiile la Şcoala superioară de arte decorative, secţia de arhitectură de interior. A doua diplomă, obţinută în 1970, mi-a conferit titlul de designer”, a povestit inventatorul. Rubik s-a căsătorit cu o arhitectă în 1977 şi au împreună o fiică, numită Anne, născută în 1978. El a povestit că i-a trebuit o lună de practică intensivă pentru a rezolva pentru prima oară propriul cub. Pentru a obţine brevetul de invenţie a depus actele necesare la 30 ianuarie 1975. Faptul că acest cub are 3 etaje şi este compus din 3 blocuri are o semnificaţie profundă. Numărul 3 se referă la relaţia dintre om şi natură: “mamă-copil-tată, paradis-pământ-infern, creaţie-conservare-distrugere, naştere-viaţă-moarte”, explică savantul. Cubul este o imitaţie a vieţii însăşi, o îmbunătăţire a vieţii. Problema puzzle-urilor este foarte apropiată de viaţa oamenilor, care constă în rezolvarea de puzzle-uri. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Urmariti-ne pe Email !

Urmariti-ne pe Email !

Intraţi în comunitatea LUFEBA

Pentru a primi update-uri daţi click pe butonul de like de mai sus!

Votati-ne!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Intrati in comunitatea LUFEBA. Dati click pe butonul de like de mai jos

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets